Pratiques exemplaires en matière d’avantages sociaux
(0 Notes)
Aucun avis
Pratiques exemplaires en matière d’avantages sociaux
En tant que professionnel de la paie, vous devez savoir comment analyser et négocier les avantages sociaux des employés de votre organisation au moment de renouveler leur régime. Ce séminaire offert par l’Institut national de la paie aborde les pratiques exemplaires et les outils de pointe utilisés par les fournisseurs dans la conception de leurs régimes d’avantages sociaux. Ces connaissances feront de vous un meilleur professionnel de la paie et un habile négociateur.
Cette formation aborde les régimes collectifs du point de vue du service de la paie, des ressources humaines et des finances. On recommande aux professionnels de la paie de la suivre tous les deux ans afin de bien connaître les stratégies des fournisseurs de régimes d’avantages sociaux.
Comment accéder à la séance ::
Vous recevrez les instructions pour accéder au séminaire en ligne trois jours ouvrables avant la formation. Si vous n’avez pas reçu vos identifiants trois jours avant la date du séminaire, veuillez vérifier votre dossier de courrier indésirable. S’ils ne s’y trouvent pas, écrivez sans tarder à adhesion@paie.ca. adhesion@paie.ca
!! IMPORTANT !!
Le son de cette séance en ligne est diffusé directement via votre ordinateur ou appareil électronique. Vous ne recevrez pas de numéro à composer.
Veuillez vérifier votre système informatique AVANT de vous inscrire. Assurez-vous d'être connecté par votre bureau local (et non par le serveur de votre entreprise) pour effectuer ce test et accéder à la présentation à venir. Cliquez ici pour tester votre système informatique et obtenir des astuces de dépannage.
Participants will learn:
- How employee benefits are built
- How to permanently lower your benefits costs
- How to introduce wellness to lower long term costs
- How to implement alternative risk management techniques to your plan-funding arrangement
- More in-depth information on employee benefits and how to act quickly to implement required changes
In addition, participants will:
- Maintain certification by obtaining CPE hours
- Develop and enhance their careers
- Network with other professionals
Who Should Attend?
- Accounting managers and other professionals who need to be aware of cost implications of your benefits plan both short and long term
- Human Resources and office managers and other business professionals with a functional responsibility for payroll and/or benefits
- Organizations who want to review, analyze and understand their own benefits statements and reporting
- Any payroll or human resources professional new to an organization or their position.
- Other positions recommended attending: Office managers, business professionals, payroll practitioners.
Prerequisite / past experience:
- Understands the concepts of Benefits
- Previous experience in managing benefits
- Recommended payroll professionals attend this session every two years
IMPORTANT NOTE: Participants are encouraged to bring a copy of their most recent Group Benefits Annual Renewal for case study exercises.
Please note that after registering online for this event, you will receive an email confirmation that confirms your registration. Confirmation emails are sent approximately within 2 business days after the registration has been processed.
Three business days before the live event, you will be sent the link to access the online PD seminar on the scheduled day.
Also, detailed instructions on accessing the online PD seminar will be emailed to you on the morning of the event.
Cancellations or Transfers: requests must be received in writing at least four (4) business days prior to the online seminar date. Please note a cancellation fee or transfer fee in the amount of $50 plus applicable taxes will be applied. Cancellation or transfer requests received after the login information has been provided are not eligible for a transfer or refund.